Webáruház fejlesztés kreatívan

Gondolom, sokunk van, akinek saját üzlete van. Nem csoda, hisz mindenkiben ott motoszkál az, hogy a maga ura legyen, és saját zsebre keresse a pénzt. Általában mindenki próbál abban tevékenykedni, amihez ért, és amit szeret is, ha már választhatunk. Igyekszünk kreatívak lenni, és megújulni folyamatosan, hogy a régi ügyfeleket megtartsuk, és sok újat csábítsunk be.

Több minden szükséges ehhez. Többek közt a kreativitás, amire szeretném kihegyezni most ezt a cikket.

Úgy gondolom, csak az lehet igazán sikeres és jó vállalkozó, akinek a kreativitása határtalan és mindig képes újat nyújtani, főleg akkor, amikor igazán szükség van rá a stagnálás miatt. Én évekig dolgoztam egy cégnél, ahol a főnököm folyamatosan új ötletekkel rukkolt elő. Ez többek közt azért is volt jó, mert minket is inspirált arra, hogy mindig elő tudjunk állni valami kreatív dologgal, egy új ötlettel, ami előreviszi a céget. Ez a bevételnek is fontos, és azért is, mert így látják az ügyfelek, hogy foglakozva van a céggel, miattuk is csináljuk ezt. Mivel a főnököm eléggé benne volt az IT-s dolgokba, nem esett nehezére az sem, hogy a honlapunkat is folyamatosan újítsa és mindig újabb trükkökkel rakja tele, ami a trend és hatékonyság miatt is egyaránt fontos.

Érdekesség:

Szerintem nem csak a munkában jó, ha az ember kreatív. Vegyük csak alapul az otthonunkat. Bátran legyünk ott is, a berendezésnél kreatívak, például a konyhában. Mélyen, legbelül szerintem mindenkinek van arra igénye, hogy ne egy unalmas, szürke, semmitmondó lakásban éljen. Egy-egy, nem is túl drága kiegészítővel rengeteget lehet dobni az összképen. A mindennapi látvány pedig szerintem mindenképp kárpótol bárkit.

Visszatérve a munkához.

Nem is olyan rég hallottam az egyik barátomtól, hogy egy közös ismerősünk belefogott egy saját vállalkozásba. Mivel engem is érdekel ez a téma, hamar kifaggattam, milyen pletykákat tud, mit tud mesélni. A barátom elújságolta, hogy az ismerősünk, Béla, talált egy nagyon profi céget, a Grent Médiát, aki azzal foglalkozik, hogy webáruházakat készít és utána webáruház fejlesztés is a szolgáltatások részét képzi. Miután megcsinálták neki a teljesen profi és igényes webáruházát, további fejlesztésekre volt még lehetősége. Annyira kíváncsiak lettünk, hogy megnéztük mi is ezt a céget a neten, hogy kicsit jobban képben legyünk mi és hogyan is működik.

Nagyon részletes és lényegre törő leírás van minden szolgáltatásnál, és ami külön jó pont volt, az az volt, hogy rengeteg elégedett ügyfelük van már, akiktől referenciák is származnak, így elég könnyen meg lehet nézni az eddigi munkáikat is és azt, hogy hogy dolgoznak.

Úgy vettük észre, hogy különösen nagy szerepet kap náluk a kreativitás, és a megújulni vágyás. Ez megnyilvánul abban is, hogy van lehetőség ugyebár további fejlesztések kérésére is, amennyiben ezt az ügyfél igényli persze. A webshop egy olyan dolog, hogy tényleg kell rá pénzt és energiát áldozni. Manapság az embereknek nincs ideje vagy szimplán lusták ahhoz, hogy bemenjenek valamiért egy üzletbe. Amit csak lehet, neten veszik meg. Már nagybevásárlásokat lehet elintézni pár kattintással a neten, így több órát spórolunk meg, feltehetőleg a hétvégénkből, amiben minden óra aranyat ér.

Vevőként én se szívesen nézelődnek egy lepukkant, igénytelen webshopban, ahol mondjuk tele is van még helyesírási hibákkal az oldal. Szívesen költöm el a pénzemet egy olyan oldalon, ahol látom, hogy foglalkoztak vele és jó érzéssel tölt el ott böngészni. Lehet ez a színei miatt, a tartalom miatt, vagy, mert annyira kreatív az oldal dizájnja, hogy már az megfog nézelődés közben.

Sok olyan webshopba botlik az ember, ami habár hiába kínálja azt, amire szükségünk van, mégis bezárjuk a lapot, mert nem szimpatikus egyszerűen az oldal. Meg kell találni először is a célközönséget, és után az ő mintájukra, stílusukra, igényeikre kell alakítani a webshopot minden szempontból. Például, ha fiatalok a célközönség, akkor nem feltétlen kell magázódni. Vagy ha inkább nők, akkor jobban hatnak a lágyabb, esetleg pasztellszínek. Vannak ilyen trükkök, praktikák, de ehhez komoly kutatásokat kell előbb elvégezni, hogy tiszta képet kaphassunk.

webáruház fejlesztés
webáruház fejlesztés

A Grent Médiánál olyan webshopok kerülnek elkészítésre, ami garantáltan kiszolgálja az ügyfél igényeit, valamint ajánlás is várható, mert mindegyik ügyfél úgy kapja kézhez a webáruházát, hogy gyakorlatilag csak várnia kell és a forgalom, a vevők száma és a bevétel megsokszorozódik. Természetesen szükség van arra is, hogy ezt hirdesse is az ügyfél, de ebben is tudnak segítséget nyújtani, mivel keresőoptimalizálással is foglalkoznak. Illetve manapság annyi netes hirdetőfelület van, hogy igazából azt már könnyű szerrel elintézi az ügyfél is. Ezt komoly statisztikák bizonyítják, hogy az idő múlásával egyre több ember vásárol neten, legyen az cipő, ruha, ékszer, telefon, étel vagy akár szolgáltatás. Gyakorlatilag nincs olyan dolog már, amit interneten keresztül ne tudna elérni az ember, pár kattintással. A webáruházak célja, hogy egy vonzó piacteret biztosítsanak mind az eladó, mind a vevő számára. Ahogy fentebb is írtam, sokkal szívesebben veszünk bármit is, ha egy olyan oldalon találtuk, ami szép, rendezett, jól megírt és összhangban van az adott témával. Nem hiszem, hogy van olyan ember, akire ne lenne hatással, és a vásárlási hajlandóságára az, hogy milyen oldalon keresztül veszi meg azt, amire szüksége van.